Ghid de utilizare – Aplicația Salariat
1. Accesarea aplicației
Pentru accesul în platforma https://reges.inspectiamuncii.ro, autentificarea se poate face prin două metode:
-
Cu RoeID – folosind adresa de e-mail asociată și parola contului RoeID.
-
Cu e-mail și parolă – dacă nu există o asociere anterioară cu RoeID.
⚠️Dacă autorizarea contului a fost realizată prin ROeID, combinația de e-mail și parolă utilizată pentru contul ROeID nu poate fi folosită pentru autentificarea directă în platforma Reges Online.
Autentificarea se va face exclusiv prin fluxul dedicat ROeID.Dacă se dorește utilizarea autentificării clasice cu e-mail și parolă, este necesară parcurgerea procesului de înregistrare prin opțiunea „Înregistrare” disponibilă în pagina principală.
2. Pagina principală – Angajatorii tăi
După conectare, aplicația afișează lista angajatorilor înregistrați în REGES pentru CNP-ul tău.
Pentru fiecare angajator sunt afișate:
-
Denumirea societății
-
CUI/CNP și adresa
-
Datele de contact
-
Butoanele:
-
Solicită extras – pentru descărcarea unui document oficial
-
Notifică – pentru a trimite o sesizare angajatorului (dacă este activ în sistem)
-
3. Tipuri de extrase disponibile
Din meniul lateral dreapta – „Solicită extras registru”, pot fi generate două tipuri de documente:
a) Extras registru individual
Această pagină permite completarea și transmiterea unei cereri pentru obținerea unui extras din registrul individual al unui salariat, în cadrul unei societăți înregistrate în platforma Reges Online.
Câmpuri și opțiuni disponibile:
-
-
Solicitant:
-
Afișează numele și CNP-ul persoanei care completează cererea
-
Acest câmp este precompletat și nu poate fi modificat.
-
-
Tip cerere (dropdown - listă derulantă):
-
Selectează tipul cererii – în acest caz: Extras registru individual.
-
-
Societatea pentru care solicit (dropdown - listă derulantă):
-
Lista firmelor pentru care solicitantul are drept de reprezentare.
-
-
CNP pentru care se solicită registrul (câmp inactiv):
-
CNP-ul persoanei fizice pentru care se solicită extrasul.
-
Este preluat automat din datele contului .
-
-
Format extras (dropdown - listă derulantă):
-
Formatul în care se va genera fișierul cu extrasul:
-
PDF
-
XLSX
-
CSV
-
-
-
Semnează electronic (checkbox - opțiune de bifat):
-
Bifarea acestui câmp activează semnătura electronică pentru trimiterea cererii.
-
-
Nu afișa salariul (checkbox - opțiune de bifat) (opțional):
-
Dacă este bifat, câmpurile legate de salariu nu vor apărea în extrasul generat.
-
-
Declarație pe propria răspundere (checkbox - opțiune de bifat obligatoriu):
-
Text: „Declar pe propria răspundere că sunt persoana fizică cu acest CNP, sub sancțiunea legii, conform art. 326 din Codul Penal privind falsul în declarații”.
-
Acest câmp trebuie bifat pentru a putea trimite solicitarea.
-
-
Buton „Trimite solicitarea”:
-
Trimite cererea către sistemul Reges Online pentru procesare.
-
-
b) Extras registru centralizator
Această pagină permite transmiterea unei cereri pentru obținerea extrasului din registrul general de evidență a salariaților (format centralizat), în baza înregistrărilor disponibile la nivel național.
Câmpuri și elemente disponibile:
-
-
Solicitant
-
Nume complet și CNP-ul persoanei fizice care formulează cererea
-
Aceste date sunt precompletate și nu pot fi modificate.
-
-
Tip cerere (dropdown - listă derulantă)
-
Selectează tipul cererii: Extras registru centralizator
-
Acest tip oferă informații consolidate privind contractele de muncă înregistrate în REVISAL pentru perioada selectată.
-
-
Perioadă extras (dropdown - listă derulantă )
-
Opțiuni disponibile:
-
2006–2011
-
2011–prezent
-
-
Se face trimitere la cadrul legal aplicabil: HG500/2011 și HG905/2017.
-
-
CNP pentru care se solicită registrul (câmp inactiv)
-
Preluat automat din contul solicitantului (același CNP ca în câmpul „Solicitant”).
-
-
Format extras (dropdown -l istă derulantă )
-
Selectează formatul în care se va genera documentul:
-
PDF
-
XLSX
-
CSV
-
-
-
Semnează electronic (checkbox - opțiune de bifat)
-
Activarea semnăturii electronice pentru transmiterea cererii.
-
-
Declarație pe propria răspundere (checkbox - opțiune de bifat obligatoriu)
-
Text: „Declar pe propria răspundere că sunt persoana fizică cu acest CNP, sub sancțiunea legii, conform art. 326 din Codul Penal privind falsul în declarații”.
-
Trebuie bifată pentru validarea cererii.
-
-
Buton „Trimite solicitarea”
-
Transmite cererea către sistemul Reges Online pentru procesare.
-
-
4. Descărcare și tipărire documente
Toate cererile trimise sunt afișate în secțiunea Status solicitări și sesizări, unde poți:
-
Verifica starea solicitării
-
Deschide extrasul generat
-
Descărca sau tipări documentul
Extrasele sunt emise oficial de Inspecția Muncii, conțin antetul instituției și pot fi folosite pentru uz personal sau instituțional.
Corectitudinea datelor transmise este responsabilitatea angajatorului.
5. Setări profil
Din meniul „Aplicație salariat” (dreapta sus) ai acces la:
-
Setări profil:
-
Modificarea adresei de e-mail
-
Actualizarea numărului de telefon
-
Selectarea tipului de notificare (PUSH sau e-mail)
-
-
Resetare parolă
-
Ștergere cont (acțiune ireversibilă)
6. Notificări și sesizări
Dacă identifici informații incorecte, poți folosi butonul „Notifică” pentru a trimite o solicitare de corectare angajatorului.
Notificările sunt posibile doar pentru angajatorii activi în platformă.
Recomandări
-
Extrasele sunt semnate electronic și pot fi utilizate ca dovadă a activității profesionale.